Salgs- og leveringsbetingelser

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

1 - Generelt

1.1 Disse betingelser gælder for køb af varer hos MEIPOP ApS (”MEIPOP”), CVR. 43179071, Uplandsgade 72, 2300 København S.

1.2 Det er kun forbrugere, der kan købe varer på MEIPOPs hjemmeside www.meipop.dk, og du skal være fyldt 18 år.

1.3 Når du foretager et køb, bekræfter du, at du ikke køber varer som erhvervsdrivende eller med henblik på videresalg. Ønsker du at handle som erhvervsdrivende, bedes du kontakte kontakt@meipop.dk eller telefon +45 25 61 70 71.

1.4 Når du har foretaget dit køb på www.meipop.dk er der indgået en bindende købsaftale mellem dig og MEIPOP. Du vil kort tid efter dit køb modtage en e-mail med en ordrebekræftelse og alle oplysninger om dit køb.

 

2 - Levering

2.1 MEIPOP tilbyder fri levering til alle adresser i Danmark. MEIPOP leverer ikke til Grønland og Færøerne.

2.2 Når du køber en vare hos MEIPOP, skal varen først fremstilles, før den bliver sendt til dig. Det tager derfor 4-6 uger fra du har foretaget dit køb, til du modtager din vare. Varen leveres til den leveringsadresse, som du har angivet.

2.3 Hvis du har købt flere varer i samme ordre, sender vi normalt hele din ordre på samme tid. Vi kan dog vælge at sende dine varer løbende.

2.4 Hvis du har accepteret, at varen bliver stillet udenfor ved din leveringsadresse, anses varen for leveret, og du bærer risikoen i forhold til eventuelt tyveri, skade eller lignende.

 

3 - Priser og betaling

3.1 Alle priser er angivet i DKK, inkl. moms.

3.2 Du kan betale med Dankort, VISA/Dankort, VISA Electron, VISA og MasterCard.

3.3 Beløbet trækkes først fra dit betalingskort, når MEIPOP har afsendt varen. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt.

3.4 Alle betalingstransaktioner gennemføres via et sikkert betalingssystem, der er godkendt af NETS. Alle kortoplysninger transmitteres krypteret via en SSL-forbindelse.

 

4 - Fortrydelsesret

4.1 Du kan uden begrundelse fortryde dit køb inden fortrydelsesfristen. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har købt flere varer i en ordre, som ikke bliver leveret samtidig, løber fortrydelsesfristen fra den dag, du får den sidste vare i fysisk besiddelse. Du kan ikke fortryde dit køb af en vare, som er fremstillet til dig efter specielle mål.

4.2 Du skal inden udløbet af fortrydelsesfristen give MEIPOP meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelse kan gives til MEIPOP via e-mail til kontakt@meipop.dk eller sendes til MEIPOP ApS, Uplandsgade 72, 2300 København S. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som er vedlagt som bilag 1 til disse salgs- og leveringsbetingelser.

Hvis du har købt flere varer i samme ordre, tillader MEIPOP, at du kan fortryde dele af dit køb. Det betyder, at du har mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom varerne er købt i samme ordre.

I din meddelelse skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Oplys gerne dit ordrenummer, som du finder på din ordrebekræftelse.

4.3 Du kan ikke fortryde ved blot at nægte at modtage varen uden at du samtidig giver MEIPOP tydelig meddelelse om, at du fortryder købet.

4.4 Hvis du benytter dig af din fortrydelsesret, skal du afsende eller aflevere varen til MEIPOP uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter den dato, hvor du har meddelt MEIPOP, at du benytter din fortrydelsesret.

4.5 Du skal selv afholde omkostningerne til returneringen af varen, og du er ansvarlig for at varen er pakket forsvarligt ind. MEIPOP modtager ikke en vare der returneres uden omdeling eller er sendt pr. efterkrav.

4.6 Du hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi, herunder som følge af anden håndtering af varen end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan altså undersøge og prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede varen i en butik, men hvis varen er benyttet ud over dette, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder, at du kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængigt af varens handelsværdi.

4.7 Varen bedes returneret i original emballage. Manglende eller beskadiget original emballage medfører ofte en forringelse af varens handelsværdi, som MEIPOP forbeholder sig retten til at fratrække i tilbagebetalingen til dig.

4.8 Du bærer selv risikoen for varen, indtil MEIPOP modtager den. Gem derfor din kvittering for afsendelse samt evt. track and tracenummer

4.9 Hvis du benytter dig af din fortrydelsesret, vil MEIPOP tilbagebetale det beløb, som MEIPOP har modtaget fra dig. Tilbagebetalingen vil ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor MEIPOP modtog din meddelelse om, at du udnytter din fortrydelsesret. MEIPOP kan dog tilbageholde beløbet, indtil MEIPOP har modtaget varen retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varen er returneret.

4.10 Ved tilbagebetalingen anvender MEIPOP samme betalingskort, som du har benyttet ved betalingen for varen, medmindre du udtrykkeligt har accepteret andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

 

5 - Reklamation

5.1 Når du køber en vare hos MEIPOP gælder købelovens regler om mangler.

5.2 Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl. Derimod er almindelig slitage, eller skader som du selv har påført varen, ikke en mangel.

5.3 Hvis du vil klage over en mangel ved en vare, bedes du sende en e-mail til kontakt@meipop.dk, hvor du så detaljeret som muligt beskriver manglen og medsender fotos. Det gør det nemmere for MEIPOP at tage stilling din klage og mindsker ekspeditionstiden.

 

6 - Klagemuligheder

6.1 Hvis du ønsker at klage over dit køb, kan du kontakte MEIPOP på kontakt@meipop.dk eller telefon +45 25 61 70 71

6.2 Kan der ikke opnås en mindelig løsning på din klage, kan du klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, herunder via Klageportalen for Nævnenes Hus her.

Du kan også benytte EU-Kommissionens online klageportal. Dette er især relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Når du klager, skal du oplyse vores e-mailadresse som er kontakt@meipop.dk.

 

7 - Behandling af personoplysninger

7.1 MEIPOPs behandling af personoplysninger er beskrevet i MEIPOPs persondatapolitik.

 

8 - Lovvalg og værneting

8.1 Enhver tvist mellem dig og MEIPOP skal løses i overensstemmelse med dansk ret, og skal afgøres ved Københavns Byret i første instans.

 

 

13. juni 2022.

 

 

Bilag 1 - Standardfortrydelsesformular


(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

- Til MEIPOP Aps, Uplandsgade 72, 2300 Københavns S, kontakt@meipop.dk:

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato

(*) Det ikke relevante udstreges